ADHD, ראייה ומחלות עיניים 04.10.2020

מה בין הפרעות קשב וריכוז לבריאות העיניים בילדים?

מבחני קונברגנציה (near point of convergence) הראו במחקר זה ערכים חריגים באופן משמעותי בכ-42% מהילדים עם הפרעת קשב וריכוז

מחקר זה שנערך בירדן הוא מחקר בקרת מקרה בין קבוצות אחים מותאמות שנועד להעריך את הקשר בין הפרעות קשב וריכוז בילדים לבין מחלות עיניים ובעיות בראייה.

במחקר נכללו 55 ילדים עם הפרעת קשב וריכוז ו- 55 ילדים (אחים) ללא הפרעת קשב וריכוז כקבוצת ביקורת. הבדיקה כללה חדות ראייה, תנועתיות, בדיקת לשכה קדמית ואחורית, התכנסות, טומוגרפיה של קוהרנטיות אופטית וטופוגרפיה של הקרנית.

38 מטופלים מקבוצת הפרעת הקשב וריכוז היו בעלי חדות ראייה טובה מ-0.8 בשתי העיניים; 36.4% הראו ציקלו-פרקציה רגילה ול-54.5% הייתה היפראופיה קלה. רובם לא נזקקו למשקפיים.

טומוגרפיה הראתה ערכים נורמליים ללא הבדלים מובהקים סטטיסטית בין שתי הקבוצות.

מבחני קונברגנציה (near point of convergence) הראו ערכים חריגים באופן משמעותי אצל 41.9% מהילדים עם הפרעת קשב וריכוז. מדידות Pentacam הראו ערכים תקינים ללא הבדלים מובהקים סטטיסטית בין שתי הקבוצות.

החוקרים מסיקים ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז מראים ערכי קונברגנציה נמוכים בהשוואה לקבוצת הביקורת במחקר ודנים באפשרות של קשר תרופתי אל מול קשר לאטיולוגיית הבסיס של המחלה.

מקור:

Ababneh, L. T., Bashtawi, M., Ababneh, B. F., Mahmoud, I. H., Rashdan, M., & Zahran, M. (2020). Ocular findings in children with attention deficit hyperactivity disorder: A Case-Control study. Annals of medicine and surgery (2012), 57, 303–306.

https://doi.org/10.1016/j.amsu.2020.08.005

נושאים קשורים:  מחקרים,  ADHD,  התפתחות עצבית,  ָעֵינַיִם,  חדות ראייה,  ילדים,  הפרעות קשב וריכוז
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו